خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چراغ روشن «ارتباطات» در سراسر ایران

چراغ روشن «ارتباطات» در سراسر ایران

امروز ۹۵ درصد مدارس و حدود ۹۰ درصد دانش‌آموزان کشور به شبکه ملی اطلاعاتو اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند و حتی روستاها نیز تحت پوشش زیرساخت‌های ارتباطی قرار گرفته اند.

صفحات مجازی این روزها به محل مطالبه مردم از وزارت ارتباطات تبدیل شده است. حتی گاهی اوقات، مطالبه از دیگر بخش‌های دولت نیز به صفحات اجتماعی وزیر ارتباطات کشیده می‌شود. این رابطه دو سویه که بیش از هر چیزی به واسطه دسترسی به اینترنت مهیا شده است، توانسته مشکلات زیادی را مطرح و برخی از آن‌ها را حل کند.

حدود یک ماه قبل بود که تصاویری از حضور دانش آموزان روستای بلوکات در کنار جاده منتشر شد. پس از انتشار این عکس، وزیر ارتباطات از مسئول استان خواست این مشکل را حل کند و تا زمانی که آن را حل نکرده به خانه برنگردد.

پس از آن مردم شروع کردند به انتشار عکس‌های دیگر از روستاهایی که وضعیت دسترسی به اینترنت در آن‌ها مناسب نبود. به همین طریق پوشش‌دهی و بررسی حدود ۳۰ روستای دیگر در دستور کار توسعه روستایی وزارت ارتباطات قرار گرفت و تیم ویژه‌ای برای رصد کردن این مشکلات تشکیل شد.

وزارت ارتباطات به همین واسطه گزارشی از روند توسعه زیرساخت‌های اینترنتی کشور و میزان دسترسی شهرها و روستاها به اینترنت را منتشر کرده است.

دسترسی همگانی به اینترنت

بنابراین هم‌اکنون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه‌های خود برای «دسترسی همگانی» در نقاط شهری و به‌ویژه روستایی حتی جلوتر از تکالیف ابلاغی قانون برنامه ششم توسعه قرار دارد. هم‌اکنون ۳۵ هزار و ۲۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و این یعنی تمامی این روستاها از خدمات الکترونیکی به‌ویژه آموزش مجازی برخوردار هستند.

بر این اساس در وزارت ارتباطات، برنامه‌ریزی‌ها تنها معطوف به برقراری «عدالت ارتباطی» نبوده است؛ بلکه در کنار آن برقراری «عدالت آموزشی»، حتی پیش از شیوع ویروس کرونا و اجباری شدن آموزش مجازی هم موردتوجه بوده است.

در همین رابطه اواخر تیرماه سال گذشته تفاهم‌نامه «هوشمند سازی مدارس» بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش‌وپرورش به امضا رسید. بر اساس ماده ۶۹ سند توسعه، لایه زیرساخت هوشمند سازی مدارس بر عهده وزارت ارتباطات است تا مدارس را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند. طبق این ماده باید دانش‌آموزان به منابع عملی دسترسی داشته باشند، بستر مناسب برای آموزش از راه دور برایشان فراهم و فعالیت‌های داخلی مدرسه به‌صورت الکترونیکی دنبال شود.

منبع خبر: ایرنا

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده