بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» بیمه حوادث دانش آموزان در سال تحصیلی 1399-1400

بیمه حوادث دانش آموزان در سال تحصیلی 1399-1400

بیمه حوادث دانش آموزان

با شروع دوران کرونا در کشور و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در اسفند ماه سال گذشته به منظور جلوگیری از تجمعات انسانی و ارائه آموزش دروس در فضای مجازی، در سال تحصیلی جاری نیز آموزش در فضای مجازی ادامه پیدا کرد و معلمان و دانش‌آموزان به اجبار در فضای مجازی آموزش خود را آغاز کردند.

وزارت آموزش و پرورش سه شیوه آموزش حضوری، آموزش مجازی و مدرسه تلویزیونی به صورت اختیاری برای دانش‌آموزان در نظر گرفته است تا در نهایت چگونگی فرآیند یادگیری با انتخاب خانواده‌ها انجام شود.

در روزهای گذشته با وضعیت قرمز و برخی از شهرها سیاه کرونا به دلیل افزایش مبتلایان به کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری، با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا روش آموزش حضوری هم در بیشتر شهرهای کشور منتفی شد. 

گودرز کریمی فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره درخواست خانواده‌ها از پرداخت حق بیمه حوادث دانش‌آموزی گفت: ماده ۵۸ شورای عالی آموزش و پرورش به صراحت اعلام کرده که مدیران مدارس باید در ابتدای سال تحصیلی نسبت به بیمه حوادث اقدام و به خانواده‌ها درباره چگونگی استفاده از مزایای آن اطلاع رسانی کنند.

وی با بیان اینکه پرداخت حق بیمه دانش‌آموزی، الزام قانونی است، افزود: دانش آموزان با این بیمه حوادث در برابر هر نوع حادثه در طول شبانه روز چه در مدرسه و چه در خارج از مدرسه بیمه می شوند تا به این واسطه، آرامش فکری و ذهنی خانواده‌ها مهیا شود.

کریمی در مورد موارد بیمه افزود: بیمه حوادث دانش آموزی در ۱۲ ماه سال اعتبار دارد و شخص دانش آموز و نه صرفا حضور فیزیکی آن‌ها در مدرسه ملاک است.

وی همچنین با بیان اینکه این بیمه برای دانش‌آموزان شامل بیماری‌های صعب العلاج که کرونا هم شامل آن میشود؛ از ۵۰۰ هزار تا ۶ میلیون تومان هزینه درمان کرونا را نیز دربرمی‌گیرد.

بر اثر وقوع هر یک از خطرات مشمول بیمه، بیمه‌گر متعهد است که غرامت‌هایی را در وجه هر یک از بیمه شدگان بپردازد. به طور مثال برای جبران غرامت فوت ناشی از حادثه در شبانه روز و در طول مدت قرارداد مبلغ ۱۰ میلیون تومان و جبران غرامت نقص عضو (دائم، کلی، جزئی) ناشی از حادثه در شبانه روز و در طول مدت قرارداد تا سقف ۱۵ میلیون تومان باید پرداخت شود.

به گفته وی، هزینه‌های درمانی سرپایی و بیمارستانی ناشی از هر حادثه تا سقف چهار میلیون تومان و جبران هزینه‌های اعمال جراحی ناشی از بیماری و به شرط بستری در بیمارستان به استثنای هزینه جراحی عمل لوزه و سایر استثنائات درج شده در شرایط عمومی بیمه گروهی مازاد بر تعهدات بیمه گر پایه تا سقف چهار میلیون تومان در نظر گرفته شده است.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده