خرید از سراسر دنیا


» ساخت زخم پوش جهت درمان زخم های مزمن

ساخت زخم پوش جهت درمان زخم های مزمن

عرضه زخم‌پوش‌ها و پوست‌های جایگزین زخم‌های مزمن

در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها، بسیاری از بیماران به سبب کمبود برخی از این محصولات دچار مشکل شدند، بدین منظور جهاد دانشگاهی در قالب طرح‌های فناورانه با محوریت پژوهشکده فناوری‌های زخم و ترمیم بافت و با همکاری سایر بخش‌های فنی و مهندسی، تولید محصولات زخم‌پوش‌ها و پوست‌های جایگزین زخم‌های مزمن را از سال‌های گذشته در دستور کار قرار داده که مراحل تولید آزمایشگاهی و آزمایش بالینی آن به پایان رسیده و پس از سپری کردن مرحله تأیید بالینی و اخذ مجوز‌های لازم، این محصولات در دسترس مبتلایان به زخم‌های مزمن قرار می‌گیرد.

زخم‌های بستر و دیابتی از شایع‌ترین زخم‌های مزمن هستند. شایع‌ترین علل ایجاد زخم‌های مزمن، بیماری، عفونت و ایسکمی هستند. در زخم‌های مزمن به دلیل از بین رفتن لایه حفاظتی، پوست در معرض محیط بیرون قرار می‌گیرد و این امر باعث می‌شود ریسک بالاتری برای عفونی شدن داشته باشند. از این‌رو زخم‌های مزمن نیاز به فوریت ویژه‌ای برای درمان و بهبود دارند.

 دکتر حمیدرضا طیبی در مراسم افتتاحیه هفتمین کنگره ملی و پنجمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت :با توجه به اینکه توسعه فرهنگی و علمی و فناورانه، نقش اساسی هم در سلامت انسان و هم پیشرفت کشور ایفا می‌کند، جهاد دانشگاهی از ابتدای تأسیس در سال ۱۳۵۹، توسعه فرهنگی، علمی و فناورانه را به عنوان زمینه اصلی فعالیت خود در پیش گرفت و موفق به انجام الگوسازی و کارهای بزرگ در حوزه پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی و اجتماعی شده‌ است.

طیبی افزود: توسعه علمی و فناورانه در حوزه پزشکی از زمینه‌های مهم فعالیت جهاد دانشگاهی بوده است و نقش غیرقابل انکاری در توسعه خدمات تولیدمثل و درمان ناباروری، سرطان و به‌ویژه سرطان پستان، طب بازساختی، ترمیمی و زخم‌های مزمن در سطح ملی و بین‌المللی داشته است.

وی تأکید کرد: به علت انجام فعالیت‌های موفق فناورانه در حوزه‌های فنی و مهندسی، جهاد دانشگاهی موفق به انجام فعالیت‌های بین‌رشته‌ای مهمی در حوزه‌های مختلف و به‌ویژه کمک به ارتقای خدمات پزشکی در درمان بیماران شده است. بطورمثال، در حوزه زخم‌های مزمن یکی از نیازهای جامعه، محصولات نوین در درمان زخم‌های مزمن شامل زخم‌پوش‌ها و پوست‌های جایگزین است.

هفتمین کنگره ملی و پنجمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت توسط پژوهشکده زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران از۱۲ آذر ماه آغاز به کار کرده و تا ۱۴ آذر به صورت مجازی ادامه دارد.

منبع خبر: ایسنا


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده