خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونگی برگزاری سی و نهمین جشنواره فجر

چگونگی برگزاری سی و نهمین جشنواره فجر

جشنوارهٔ فیلم فجر مهم‌ترین جشنوارهٔ سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون، در میانهٔ بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون ۳۸ دوره از این جشنواره برگزار شده‌است.

«مسعود نجفی» مدیر روابط عمومی جشنواره در ابتدای نشست مجازی جشنواره فجر ضمن اشاره به اولین حضور «طباطبایی‌نژاد» به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر با اشاره به این که این نشست مجازی در دو بخش برگزار می‌شود، اظهار داشت: در بخش اول دبیر جشنواره به ارائه توضیحاتی درباره جزئیات و شیوه برپایی جشنواره امسال خواهد پرداخت و در بخش دوم، پرسش خبرنگارانی که به سوالات آنها در خلال صحبت‌های دبیر پاسخ داده نشده، به صورت مکتوب و تلفنی مطرح خواهد شد.

طباطبایی‌نژاد گفت: ساده ترین تصمیم تعطیلی این رویداد بود اما نمی‌دانستیم که آیا این بهترین تصمیم است؟ جمع‌بندی‌های متعدد ما با اهالی سینما در شورای سیاستگذاری ما را به دو رویکرد رساند. در وهله اول برپایی جشنواره فقط برای داوران جشنواره است. یعنی جشنواره هیچ نمایشی نخواهد داشت و داوران در بخش‌های مختلف فیلم‌ها را خواهند دید. اگر در روزهای پیش رو وضعیت سلامت رو به بهبود برود، اولین گزینه این است که آثار کاندیدای هیات داوران از جمع فیلم‌های رسیده در بخش‌های گوناگون برای مخاطبان اولویت اول، (اهالی سینما و رسانه) و در اولویت دوم برای مخاطبان به شیوه 50 درصدی به نمایش درآید.

در بخش بعدی این نشست خبری مجازی، «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به پرسش «رضا منتظری» از سینماپرس درباره چرایی برپایی جشنواره در شرایط کرونایی گفت: جشنواره آثار یکسال تولید شده سینمای ایران را در اختیار داوران قرار می‌دهد و داوران 27 سیمرغ را در بخش‌های مختلف به آثار اهدا خواهند کرد. جشنواره با حفظ اولویت سلامت سینماگران و مخاطبان برای هیات داوران برگزار می‌شود. گام دوم این است که اگر ما بر اساس پروتکل‌ها، توانستیم فیلم‌ها را برای سینماگران و رسانه‌ها نمایش دهیم، آثار کاندیدا شده داوران را برای این طیف نمایش خواهیم داد. گام سوم این است که از 12 بهمن با رعایت پروتکل‌ها فیلم‌ها را برای مردم هم نمایش دهیم. اما در حال حاضر، در گام اول و نمایش فیلم‌ها برای داوران قرار داریم.

منبع: روابط عمومی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده