دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» تعیین بهترین ابزار برای مشخص کردن زمان دقیق جهش DNA در ژنوم سرطان

تعیین بهترین ابزار برای مشخص کردن زمان دقیق جهش DNA در ژنوم سرطان

جسم انسان از میلیون ها میلیون سلول تشکیل شده است. اغلب سلول های طبیعی بدن درپاسخ به تحریکاتی که از داخل و خارج بدن به آنها وارد می‌شود، رشد و تولیدمثل می‌کنند و درنهایت می‌میرند. اگر این مسیر به طور صحیح اتفاق بیفتد، بدن سالم می‌ماند و عملکرد طبیعی خود را حفظ می‌کند. اما مشکلات، زمانی شروع می‌شود که یک سلول طبیعی دچار " جهش " و یا تغییر شده و به سلول سرطانی تبدیل می‌شود.

وقتی DNA یک سلول تغییر می‌کند و سلول های همسایه‌اش جدا می‌شود و این سلول ها از دستورها و علائم داخلی که سلول های دیگر را کنترل میکنند، پیروی نمی‌کند و خودسرانه عمل می‌کند.

دانستن ترتیب تغییراتی که در طول سرطانی شدن رخ می‌دهند، به پژوهشگران امکان می‌دهد تا تکامل سرطان، متنوع شدن یا یکنواخت شدن آنها را به مرور زمان بررسی کنند.

پژوهشگران "دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس"(UCLA) موفق شده‌اند با بررسی تکامل سرطان، چارچوبی را برای کمک به تعیین بهترین ابزار برای مشخص کردن زمان دقیق جهش DNA در ژنوم سرطان ابداع کنند.

پژوهشگران در این پروژه، ۲۲ مسیر پژوهشی گوناگون را جهت ارزیابی تعیین زمان جهش‌ ژنوم روی ۳۰۰ نمونه بالینی سرطان پروستات آزمایش کردند تا نتایج هر کدام از مسیرهای پژوهشی را از جنبه‌های متفاوت بررسی کنند.

دانستن این نکته که تومور چه زمانی و چرا متاستاز می‌کند، می‌تواند بر نحوه درمان فرد مبتلا به سرطان تاثیر بگذارد. چارچوبی که در این پژوهش ایجاد شده است، به پژوهشگران کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند که کدام ابزار می‌تواند دقیق‌ترین گزینه برای هدف مورد نظر آنها باشد و یک برنامه درمانی با هدف‌گذاری دقیق‌تر برای درمان بیماران ایجاد کند تا خطر بازگشت سرطان در آینده را به حداقل برساند.

 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده