بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» راه‌اندازی سرویس TL;DR

راه‌اندازی سرویس TL;DR

کمپانی فیس‌بوک هفته گذشته در یک جلسه درون سازمانی دستیار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خود را معرفی کرد که قادر است هر مقاله و نوشتاری را در قالب رئوس مطالب خلاصه کند.

هدف از راه‌اندازی سرویس TL;DR (کوتاه شده عبارت Too Long; Didn’t Readیا خیلی طولانی بود، نخواندمش) هم این است که با خلاصه کردن خودکار اطلاعات در زمان ما صرفه‌جویی کند. همانطور که این روزها می‌توانیم با استفاده از نسخه‌های صوتی در کوتاه‌ترین زمان متن یک کتاب را بخوانیم، کارکرد این سرویس هم آن است که در زمانی کوتاه بیشترین اطلاعات ممکن را دریافت کنیم. اطلاعاتی که به ظاهر فیس‌بوک دروازه‌بانشان خواهد بود.


این سرویس هوشمند که TL;DRنام دارد و مخاطب را از خواندن متون بلند برای رسیدن به اصل مطلب، بی‌نیاز می‌کند. وجود چنین سرویسی با توجه به تسریع پدیده سرریز اطلاعات، در دنیای امروز ضروری تلقی می‌شود. پژوهشگران صدها سال است که از حجم بالای اطلاعات شکایت دارند اما بشر هیچگاه به اندازه امروز با سرریز داده‌ها روبه‌رو نبوده است؛ اطلاعات در جهان امروز به راحتی تولید و توزیع می‌شوند و تب رقابت برای جلب توجه خوانندگان بالاست.  

شرکت‌های بزرگی چون فیس‌بوک، توییتر و گوگل دلالان توجه کاربران هستند. هدف از الگوریتم‌های طراحی شده توسط این شرکت‌ها، پیدا کردن بهترین راه برای ترغیب ما به خواندن یک توییت، بازکردن یک پیام یا کلیک کردن بر روی یک لینک است. اما اگر شرایطی محیا شود که دیگر نیازی به کلیک کردن هم نباشد چطور؟

نقاط قوت

حالا احتمالا TL;DR به لطف پیشرفت‌ها در بخش پردازش طبیعی زبان، نسبت به نمونه‌های مشابه پیشین عملکرد بهتری خواهد داشت. همانطور که پیش‌تر اشاره شد این سرویس همچنین به صرفه‌جویی در وقت کاربران کمک کرده و در مدت زمانی کوتاه حجم بیشتری از اطلاعات را به آنان منتقل می‌کند.

نقاط ضعف

سرویسی چون TL;DR سه نقطه ضعف دارد: اول این که ممکن است متون را اشتباه برداشت کرده، دچار اشتباهات جزئی شود و به صورت غیرعمد اطلاعات غلط نشر دهد. دوما تمام کاربران تمایل ندارند در خواندن و درک یک متن به یک الگوریتم اتکا و اعتماد کنند. و مورد آخر این که با راه‌اندازی این سرویس، پولی که به نویسندگان پرداخت می‌شد، به جیب فیس‌بوک خواهد رفت زیرا اغلب کاربران به جای آثار اصلی به خواندن خلاصه اثر روی خواهند آورد. حال این سوال مطرح می‌شود که آیا نفس نوشتن تنها به انتقال اطلاعات خلاصه می‌شود؟ بسیاری از ما به دلیل همان جزئیات طرح شده و احساساتی که برانگیخته می‌شود، عاشق خواندن هستیم. TL;DR حتی اگر کارش را بدون نقص هم انجام دهد، شوربختانه، نتیجه نهایی خالی از جزئیات و احساسات خواهد بود.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده