خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فناوری تشخیص ویروس کرونا در 10 ثانیه

فناوری تشخیص ویروس کرونا در 10 ثانیه

محققان دانشگاه کارنگی ملون پلتفرم زیست‌حسگری جدیدی ارائه کرده‌اند که با استفاده از نانو می‌تواند طی چند ثانیه آنتی‌بادی‌های اختصاصی ویروس کرونا را تشخیص دهد. این فناوری جدید علاوه‌بر این که یک ابزار تشخیص بیماری است، می‌تواند به کمیت پاسخ ایمنی بیمار نسبت به واکسن‌های جدید با دقت بالا کمک کند.

این پلتفرم وجود دو آنتی‌بادی ویروس، یعنی پروتئین S ۱ سنبله و دامنه اتصال گیرنده (RBD)، را در یک قطره بسیار کوچک خون (حدود ۵ میکرولیتر) شناسایی می‌کند. غلظت آنتی‌بادی می‌تواند بسیار کم باشد و حتی در غلظت‌های زیر یک پیکومولار (۰٫۱۵ نانوگرم در میلی‌لیتر) نیز آنتی‌بادی تشخیص داده می‌شود.

این تست دارای سرعت خطای بسیار کمی است چرا که واکنش اتصال بین آنتی‌بادی و آنتی‌ژن مورد استفاده در دستگاه بسیار انتخابی است.

فرآیند تشخیص از طریق واکنش الکتروشیمیایی درون یک دستگاه میکروسیالی دستی اتفاق می‌افتد که نتایج را تقریباً بلافاصله به یک رابط ساده در یک تلفن هوشمند ارسال می‌کند.

 

نتایج این تست بسیار فوری به‌دست می‌آید که این موضوع در طی بیماری همه گیر کرونا اهمیت زیادی دارد. پانات می‌گوید: «از آنجا که روش ما می‌تواند پاسخ ایمنی به واکسیناسیون را کمّی‌سازی کند، این فناوری اهمیت زیادی پیدا می‌کند.»

تشخیص سریع بیماری برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار یک مسئله بهداشت عمومی است. از این پلتفرم می‌توان برای تشخیص سریع نشانگر‌های زیستی سایر عوامل عفونی مانند ابولا، اچ آی وی و زیکا استفاده کرد.

 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده