خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کشف جهش ژنی دخیل در بیماری آلزایمر

کشف جهش ژنی دخیل در بیماری آلزایمر

بیماری آلزایمر چهارمین قاتل بزرگ در سراسر جهان است، با این حال هنوز هیچ داروی تایید شده‌ای وجود ندارد که بتواند پیشرفت این بیماری را کند یا آن را درمان کند.

محققان جهش‌های جدیدی را در ژنی موسوم به "CSF-1R" کشف کرده‌اند که می‌تواند به ایجاد روش‌های درمانی برای بیماران آلزایمر کمک کند. محققان با یافتن این جهش ژنتیکی قادر به کنترل کاهش عملکرد رگ‌های خونی آسیب دیده در مغز ناشی از این جهش و کنترل زوال عقل در بیماران می شوند.

اکنون یک مطالعه جدید ممکن است به پیشرفت چشمگیری در کمک به ایجاد روش‌های درمانی جدید برای درمان این بیماری رسیده باشد. گروهی از محققان جهش‌هایی را در ژن "CSF-1R" یافته‌اند که با یک نوع نادر از زوال عقل موسوم به "لکوانسفالوپاتی"(Leukoencephalopathy) مرتبط است. این یافته جدید ممکن است به محققان کمک کند تا به درک و شناخت کافی از این بیماری و ایجاد روش‌های درمانی برسند.

یکی از بزرگترین آثار آلزایمر یافتن تنوع در رگ‌های خونی مغز است. این یافته بسیار شایع است، تا حدی که در حدود 80 درصد بیماران مبتلا به این بیماری یافت می‌شود، اما دلایل این امر تا حد زیادی نامشخص است.

داده‌های این تحقیق به طور مستقیم در اختیار سایر محققان در تحقیقات پیش بالینی آلزایمر قرار می‌گیرد. این یافته‌ها همچنین به آنها کمک کرده است تا درباره مکانیسم تخریب عصبی در بیماران زوال عقل بیشتر بدانند.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده