دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» شناسایی عوامل ژنتیکی ابتلا به ذات‌الریه و پیامدهای شدید و تهدیدکننده آن

شناسایی عوامل ژنتیکی ابتلا به ذات‌الریه و پیامدهای شدید و تهدیدکننده آن

پژوهشگران در بررسی جدیدی، عوامل ژنتیکی را شناسایی کرده‌اند که خطر ابتلا به ذات‌الریه و پیامدهای شدید و تهدیدکننده آن را افزایش می‌دهند.این تفاوت‌های ژنتیکی می‌توانند به برخی از اختلافاتی منجر شوند که در نتایج مربوط به کووید-۱۹ مشاهده می‌کنیم.

با وجود افزایش دسترسی به واکسن کووید-۱۹، ممکن است که واکسیناسیون افراد برای کنترل همه‌گیری، ماه‌ها زمان ببرد. در این میان، روزانه افراد بسیاری به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.

شناسایی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که بیشتر در خطر ذات‌الریه هستند، باعث می شود مکان مداخلات به موقع را برای پیشگیری از بروز بیماری شدید و مرگ فراهم آورده شود.

پژوهشگران، بررسی‌های مرتبط با ژنوم را روی بیش از ۸۵ هزار بیمار انجام دادند که اطلاعات آنها در بانک زیستی ذخیره شده بود. این بررسی‌ها می‌توانند ارتباط میان تغییرات ژنتیکی و بیماری را شناسایی کنند.

آنها این بار تغییر مرتبط با ذات‌الریه را در یک ژن موسوم به "R3HCC1L" در بیمارانی از نژاد اروپایی و یک ژن موسوم به "UQCRFS1" را در بیمارانی از نژاد آفریقایی یافتند.

هانگ هسین چن" (Hung-Hsin Chen)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: اگرچه درک ما در مورد مکانیسم ژنتیکی ذات‌الریه هنوز محدود است اما این پژوهش، ژن‌های R3HCC1L و UQCRFS1 را شناسایی کرده و بینشی را برای بررسی‌های ژنتیکی بیشتر در مورد کووید-۱۹ ارائه می‌دهد.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده