خرید از سراسر دنیا


» توسعه و تجاری سازی فناوری های کاهش آلودگی هوا

توسعه و تجاری سازی فناوری های کاهش آلودگی هوا

از جمله ماموریت‌های مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری کمک به توسعه و بومی سازی فناوری‌های مهم دارای متقاضی می باشد.از این رو این مرکز با توجه به افزایش معضل آلودگی هوا در تهران و سایر کلان شهرها از سال های گذشته طرح های متعددی در زمینه توسعه و تجاری سازی فناوری های مربوط به کاهش آلودگی هوا با مشارکت فعال شرکت ها و سایر نهادهای متولی در دستور کار خود قرار داده که برخی از آنها به سرانجام رسیده است.

در نمایشگاهی یک روزه که به منظور معرفی این دستاوردها در این مرکز برپا شده است، ۲ دستاورد تولید فیلتر دوده ذرات دیزل ( DPF) و تولید انبوه موتورسیکلت برقی، ایستگاه شارژ و زیر سیستم های اصلی (مانند الکتروموتور و بسته باتری) در معرض دید بازدیدکنندگان متخصص قرار گرفت.

این شرکت ضمن دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت هسته و پوسته فیلتر ذرات دیزل، موفق به دریافت گواهی‌های لازم در مراحل مختلف آزمون‌های آزمایشگاهی شده و با همکاری شهرداری تهران آزمون میدانی با نصب دو عدد فیلتر ساخته‌شده روی دو دستگاه اتوبوس تک‌کابین و دوکابین بدون بروز اشکال انجام شد.


هسته کاتالیست خودرو

بر اساس آمارها ۷۰ درصد آلودگی هوا مربوط به سیستم‌های متحرک است و کاربرد کاتالیست در خودروها قادر هستند که تا ۹۰ درصد گازهای سمی خارج شده از موتور خودروها را بی اثر کنند.

در این راستا محققان یکی از شرکت های دانش بنیان اقدام به تولید هسته کاتالیست خودرو کردند، ساخت کاتالیست شامل بخش‌های ساخت هسته سرامیکی، پوشش دهی با محلول کاتالیست و جای گذاری در کاور فلزی است و این محققان هسته سرامیکی را تولید کردند.

تا پیش از این این قطعه وارداتی بوده و به عنوان حلقه مفقوده تولید کاتالیست خودرو محسوب می شود، به گفته محققان این طرح، تولید این محصول فناورانه با همکاری ایران و چین از ۲.۵ سال در حال اجرا است و کوچکترین و کم هزینه‌ترین ماژول برای خط تولید انتخاب شده است.

ظرفیت تولید این محصول ۳۰۰ هزار قطعه هسته سرامیکی در سال است، این محصول قابلیت پاس کردن استانداردهای یورو ۵ به بالا را دارد.

طرح پلتفرم اجازه وسیله نقلیه برقی برای حمل بار است، پروتکلی برای انرژی تعریف شده و هر فردی که وارد آن باشد، باید مطابق دستوالعمل ها اقدام کند، در این طرح هم فرد می تواند خود موتور خریداری کند و هم موتور کرایه کند، کرایه موتورهای این ناوگان ۳ ساله است، در حال حاضر این طرح در رشت به دلیل مسطح بودن و آلودگی هوا پیاده سازی شده است.

همچنین یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید موتور سیکلت برقی در چهار مدل شده است، این موتور دارای سیستم VCU،   این سیستم یک سامانه هوشمند برای عیب یابی موتور است و به صورت لحظه‌ای عیوب ایجاد شده در موتور را به کاربر ارائه می‌دهد.

این محققان علاوه بر موتورسیکلت برقی، دو محصول فناورانه دیگری چون "ایستگاه شارژ" و زیر سیستم‌های اصلی مانند الکتروموتور و باتری پک‌های را عرضه کردند.

باتری پک‌های تولید این شرکت ضد شوک و ضربه، ضد آتش و مقاوم در برابر آب است، ضمن آنکه در دمای تا منهای ۳۰ درجه سانتیگراد قادر به فعالیت است، این محققان همچنین موفق به طراحی و ساخت قطعات شارژ برقی شدند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده