خرید از سراسر دنیا


» نصب تجهیزات مرکز دیتا سنتر پردیس

نصب تجهیزات مرکز دیتا سنتر پردیس

نادر ثناگو مطلق، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام در حاشیه بازدید مهرداد ترابیان عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت از این منطقه با توجه به نقش شرکت ارتباطات در تامین زیر ساخت های ارتباطاتی و پهنای باند شبکه اینترنت، گفت: تجهیزات مرکز دیتا سنتر پردیس نصب شده است و با راه اندازی این مرکز اقداماتی از جمله پشتیبانی شبکه ملی ارتباطات ایران را انجام می شود.

وی افزود: همچنین این مرکز در زمینه تامین زیر ساخت شبکه ملی ارتباطات فعالیت و بخشی از نیاز کشور را در این بخش مرتفع می کند.

دیتا سنتر ها به عنوان محل قرار گیری برای تمام تجهیزات IT خدمت رسانی می کنند که از جمله آنها می توان به سرورها، سیستم های استوریج ، سوئیچ های شبکه، روتر و فایروال اشاره کرد ، همچنین کابلها و رک های فیزیکی که از آنها برای مدیریت و اتصال تجهیزات استفاده می شود را می توان نام برد.

ثناگو مطلق تصریح کرد: راه اندازی این مرکز در کنار چشم انداز منطقه برای ایجاد شهرک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیام را تبدیل به نخستین منطقه آی.سی.تی محور کشور می کند.

وی با اشاره به وجود هشت شرکت در زمینه دیتا سنتر در منطقه، افزود: این شرکت ها در زمینه تولید و ایجاد مرکز داده، تجارت الکترونیک و نرم افزار، مونتاژ انواع سرور، واحدهای ذخیره سازی و یارانه در حال فعالیت هستند.

یکی از کاربردهای ویژه آن سازماندهی اتصالات درونی منابعمی باشد. دیتا سنتر نیز مانند سایر تجهیزات شبکه باید دارای یک زیر ساخت کافی ، مانند توزیع برق و سیستم های فرعی برق مکمل از جمله سوییچینگ الکتریکی؛ برق اضطراری؛ ژنراتورهای پشتیبان و غیره؛ تهویه و سیستم های خنک کننده مراکز داده، مانند خنک کننده های اتاق کامپیوتر و تأمین مکفی اتصالات حامل شبکه (مخابراتی) باشد.

وی افزود: توسعه زیر ساخت ها در فاز چهارم منطقه با اولویت استقرار شرکت های دانش بنیان در زمینه آی.تی، آی.سی.تی و فناوری های نوین از دیگر اقدامات براى راه اندازى شهرک تخصصى فناورى است که تا کنون زیر ساخت های سه پهنه ازاین فاز آماده سازی و به متقاضیان واگذار شده است.

ثناگو مطلق ادامه داد: دستیابی  منطقه به نوآوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد صادرات محور و ایجاد اشتغال پایدار از مهم ترین اهداف راه اندازی منطقه آی.سی.تی محور در این منطقه است.

منبع خبر: وزارت ارتباطات


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده