خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» رابطه خواب نامنظم و افسردگی

رابطه خواب نامنظم و افسردگی

رابطه خواب نامنظم و افسردگی

پزشکان همه اتفاق نظر دارند که خواب با کیفیت برای سلامت ضروری است. نه تنها خواب کافی کمکتان می کند در طول روز متمرکز و هوشیار باشید، بلکه به بدنتان کمک می کند خود را باز سازی کند و تجدید قوایی داشته باشد. همچنین خواب مناسب می تواند به پیشگیری از همه چیز مانند چاقی، دیابت تا مرگ ناگهانی کمک کند. اما آیا چون خواب خوب است زیاد خوابیدن می تواند به معنای بیشتر بهره بردن از این خوبی باشد؟


 پژوهش جدیدی نشان میدهد که خواب زیاد آخر هفته میتواند خلق و خوی افرادی که به زود بیدار شدن عادت دارند، تحت تاثیر قرار دهد و امکان بروز افسردگی را افزایش دهد.


پژوهشگران "دانشگاه میشیگان" (UMich) در بررسی جدید خود، داده های مربوط به خواب و خلق و خو را که طی یک سال گردآوری شده بودند، ارزیابی کردند.

در این پروژه، تاثیر غیرمعمول ترکیب خواب نامنظم بر ذهن مورد بررسی قرار گرفت. پژوهشگران دریافتند افرادی که برنامه خواب آنها متغیر است، در پرسشنامه استاندارد مربوط به نشانههای افسردگی، نمره بیشتری میگیرند و نمره مربوط به خلق و خوی روزانه آنها کمتر است.


افرادی که مدت بیشتری بیدار میماندند یا ساعات خواب کمتری داشتند نیز نمرات بالاتری در نشانه های افسردگی و نمرات پایینتری در خلق و خوی روزانه گرفتند.


پژوهشگران دریافتند که برنامه نامنظم خواب از جمله زیاد بیدار ماندن و یا کم خوابیدن میتواند به بروز افسردگی منجر شود. داشتن خواب زیاد در روز تعطیل نیز میتواند خلق و خوی شخص را در روز بعد تحت تاثیر قرار دهد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده