دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 120000 تصویر از حیات وحش آمازون که توسط تله های دوربین گرفته شده است

120000 تصویر از حیات وحش آمازون که توسط تله های دوربین گرفته شده است

120000 تصویر از حیات وحش آمازون که توسط تله های دوربین (دوربین مخفی) گرفته شده است


بیش از 120 موسسه تحقیقاتی در یک مطالعه جدید برای جمع آوری بزرگترین پایگاه داده عکس از حیات وحش آمازون شرکت کرده اند.


انجمن حفاظت از حیات وحش بیش از 57000 تصویر از جگوار، پوما، مورچه خواران غول پیکر، تاپیرها، خرس ها و صدها گونه دیگر را برای یک مطالعه عظیم در مورد حیات وحش آمازون ارائه کرده است.

این مطالعه که در مجله  Ecology منتشر شده است شامل بیش از 120000 تصویر گرفته شده در هشت کشور است که بزرگترین پایگاه داده عکس تا به امروز از مجموعه خیره کننده حیات وحش آمازون را نشان می دهد. تصاویر 289 گونه را نشان می دهد که از 2001 تا 2020 از 143 سایت مزرعه گرفته شده است.

این تصاویر به حافظان محیط زیست اجازه می دهد تا اثرات از دست دادن زیستگاه، تکه تکه شدن و تغییرات آب و هوایی را بر روی گونه های مختلفی که در آمازون زندگی می کنند، مستند کنند.

تصاویر WCS از بولیوی، برزیل، کلمبیا، اکوادور و پرو، توله‌های جگوار بازیگوش، مورچه‌خوار غول‌پیکری را نشان می‌دهد که در دیواره‌ای گلی دراز کشیده است، سگ‌های گوش کوتاه گریزان، همراه با تاپیرها، عقاب‌های هارپی، توکان، پوما، آند. خرس ها و ده ها گونه دیگر. جگوارها و خرس های آند گونه های اولویت دار برای WCS هستند.

حوضه آمازون نزدیک به 3.2 میلیون مایل مربع در برزیل، بولیوی، کلمبیا، اکوادور، گویان فرانسه، پرو، سورینام و ونزوئلا را پوشش می دهد.

رابرت والاس، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: «دانشمندان WCS مفتخر بودند که با چنین گروه متنوعی از دانشمندان و سازمان‌ها در این مطالعه مهم همکاری کردند.

ده‌ها هزار تصویر ارائه‌شده WCS به عنوان نقاط داده‌ای حیاتی برای نشان دادن مکان‌های حیات وحش و تنوع خیره‌کننده گونه‌های موجود در منطقه آمازون عمل می‌کنند.  

این مطالعه اولین بار است که تصاویر تله های دوربین ( دوربین مخفی ) از مناطق مختلف آمازون در چنین مقیاس بزرگی جمع‌آوری و استاندارد شده است.


تله دوربین یک روش غیرتهاجمی موثر برای بررسی مهره‌داران است که در مقیاس‌های مختلف زمانی و مکانی قابل استفاده است.


اعتبار تصویر :

Foto 179525881 © Mariusz Prusaczyk | Dreamstime.comWCS


ترجمه مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده