خرید از سراسر دنیا


» تدوین یک شکایت بزرگ علیه اینستاگرام

تدوین یک شکایت بزرگ علیه اینستاگرام

تدوین یک شکایت بزرگ علیه اینستاگرام


اینستاگرام در دو شکایت جدید متهم به تحریک اختلالات تغذیه و مشکلات سلامت روانی از اضطراب و افسردگی گرفته تا اعتیاد و اقدام به خودکشی در دختران نوجوان است.


دو شکایت از متا خواسته است که مسئولیت تأثیر اینستاگرام را بپذیرد / 27 ژوئیه 2022


در شکایت‌هایی که علیه متا، شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام ارائه شده است، ادعا شده است که این شرکت باید مسئول «ایجاد و کمک به بحران رو به رشد سلامت روانی کودکان و نوجوانان ایالات متحده» باشد.


یک شکایت توسط خانواده یک دختر به نام CN تنظیم شد.

مادرش Candace Wuest از کنتاکی، در دادخواست ادعا می کند که CN 12 ساله بود که به اینستاگرام معتاد شد و در نهایت اقدام به خودکشی کرد.


در این دادخواست آمده است: «استفاده CN از اینستاگرام به وابستگی به محصول اینستاگرام تبدیل شد و همزمان با کاهش مداوم، اما شدید سلامت روانی او بود.


طبق پرونده دادگاه، CN و مادرش از اینستاگرام برای جستجوی دستور العمل هایی برای پخت و پز با هم استفاده کردند، اما CN در نهایت به «دستورالعمل های خطرناکی» کشیده شد - به عنوان مثال، دستور العمل هایی که برای رسیدن به کالری دریافتی منفی طراحی شده بودند.


در این دادخواست که متا را به مسئولیت سهل انگاری، کلاهبرداری و مخفی کردن متقلبانه و غنی سازی ناعادلانه متهم می کند، آمده است: «محصول رسانه های اجتماعی متا، سی.ان.


متا می داند که محصولش به افسردگی، اضطراب، حتی خودکشی و خودآزاری نوجوانان کمک می کند. چرا این ویژگی‌های مضر محصول را تغییر نمی‌دهد و استفاده از الگوریتم‌ها را حداقل در ارتباط با حساب‌های نوجوانان متوقف نمی‌کند؟ از آنجایی که اولویت متا نگرانی‌های رشد و رقابت است و «به‌دست آوردن و حفظ» نوجوانان را برای بقای خود ضروری می‌داند.»


این شکایت به دنبال خسارات مالی نامشخصی بود و شامل عکس‌های مقایسه‌ای برای نشان دادن تغییرات ادعایی در ظاهر CN و تصاویری از آثار هنری CN بود که او برای بیان اختلال خوردن و افسردگی خود استفاده می‌کرد.


شکایت دوم مدعی است که شاکی الکساندرا مارتین، همچنین اهل کنتاکی، از 12 سالگی شروع به استفاده از اینستاگرام کرد و با وجود سن کمش توسط این پلتفرم "تشویق" شد تا چندین حساب باز کند.

طبق این شکایت، مارتین که اکنون ۱۹ سال دارد، محتوای مرتبط با اختلال خوردن را از طریق اینستاگرام مشاهده کرد و علائم اضطراب و افسردگی را نشان داد.


او بعداً به بی اشتهایی تشخیص داده شد و طبق دادخواست باید در بیمارستان بستری شود و برای درمان بستری برای این وضعیت جستجو کند. در سال 2019، این شکایت ادعا می کند که مارتین دو بار اقدام به خودکشی کرده و در بیمارستان بستری شده است.


در این دادخواست آمده است: «استفاده الکس از رسانه‌های اجتماعی با کاهش مداوم، اما شدید سلامت روان او همزمان شد. او به اینستاگرام معتاد بود و نمی‌توانست استفاده از اینستاگرام را متوقف کند، حتی زمانی که محصول رسانه‌های اجتماعی حجم فزاینده‌ای از محتوای مضر را منتشر می‌کرد و آن محتوای مضر را از طریق حساب‌های اینستاگرام گسترش می داد.»


این دادخواست ادامه می‌دهد: «به طور خاص، الکس بارها مورد بمباران قرار گرفت و در معرض محتوایی قرار گرفت که متا توصیه می‌کرد و/یا در دسترس او قرار می‌داد، که به طور فزاینده‌ای شامل مدل‌های کاهش وزن، تغذیه ناسالم و محتوای اختلالات خوردن می‌شد.»


این دعوی که شامل والدین مارتین، بنجامین و جنیفر مارتین، به عنوان شاکی انجام شد، همچنین به دنبال خسارات مالی نامشخصی بود.


عکس از چپ به راست : الکساندرا، بن، کریستین و جنیفر مارتین که در 4 ژوئن 2017 گرفته شده است و در شکایت خانواده علیه متا گنجانده شده است.  

منبع: تشکیل پرونده قضایی


سخنگوی متا روز سه شنبه از اظهار نظر در مورد این دو شکایت خودداری کرد و آنها را "دعوای حقوقی فعال" خواند.


این سخنگو به حمایت‌های عمومی برای کودکان اشاره کرد که به گفته آنها توسط اینستاگرام ارائه می‌شود، از جمله پشتیبانی از افرادی که با مشکلات تصویر بدن دست و پنجه نرم می‌کنند، تأیید سن، کنترل‌های والدین، کاهش دید محتوایی که بالقوه حساس هستند، تنظیمات کنترل زمان، تنظیمات پیش‌فرض برای ارائه حریم خصوصی بیشتر، و همچنین منابع درون برنامه ای که از سلامت روان پشتیبانی می کنند.


این دو شکایت چند هفته پس از آن صورت گرفت که والدین یک زن 19 ساله نیویورکی نیز از متا شکایت کردند و مدعی شدند که دخترشان به اعتیاد اینستاگرامی مبتلا شده است که منجر به اختلال خوردن و سایر مشکلات سلامت روانی شده است.


شکایت آنها و دو شکایت جدید که دوشنبه ارائه شد، هر کدام به هزاران صفحه از اسناد داخلی فیس بوک استناد می کنند که توسط فرانسیس هاگن، مدیر محصول سابق این شرکت فناوری منتشر شده است.


اسنادی که هاوگن به اشتراک گذاشت توسط وال استریت ژورنال و چندین رسانه دیگر در اکتبر 2021 منتشر شد و در مجموع به عنوان The Facebook Papers شناخته می شوند.


همانطور که ABC News سال گذشته گزارش داد ، اسناد نشان داد که فیس‌بوک بنا به گزارش‌ها، مطالعاتی را درباره آسیب‌های احتمالی که محتوای منفی یا تحریک‌آمیز روی پلتفرم‌هایش ایجاد می‌کند، انجام داده است - از جمله یافته‌های محققان مبنی بر اینکه اینستاگرام مشکلات مربوط به تصویر بدن را برای یک نفر بدتر کرده است. اما برای جلوگیری از آن اقدامی نکردند.


در شهادت هاوگن در اکتبر گذشته در کنگره ادعا کرد که فیس بوک نگرانی ها در مورد اثرات مضر پلتفرم های آنها بر سلامت روان کودکان را نادیده گرفته است.


منبع : ABC NEWS


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده