بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» دانشمندان ویروس زامبی 48500 ساله را در یخبندان همیشگی قطب شمال کشف کردند

دانشمندان ویروس زامبی 48500 ساله را در یخبندان همیشگی قطب شمال کشف کردند

گرمای محسوس دما در قطب شمال در حال آب شدن یخ‌های دائمی این منطقه است، لایه‌ای که دائماً یخ زده زیر سطح زمین است. - کپی رایت  Canva


دانشمندان "ویروس زامبی" 48500 ساله را در یخبندان همیشگی قطب شمال کشف کردند.


دانشمندان هشدار می دهند که ویروس های "زامبی" که تا 48500 سال در زمین یخ زده بودند، می توانند با ذوب شدن یخ های دائمی به دلیل تغییرات آب و هوایی دوباره بیدار شوند.


گرمای محسوس دما در قطب شمال در حال حاضر باعث آب شدن یخ‌های دائمی منطقه، لایه‌ای که دائماً یخ زده زیر سطح زمین است، شده است.


محققان اکنون در تلاش هستند تا میزان خطر بزرگی را که باکتری‌ها و ویروس‌های محبوس شده در داخل آن برای انسان ایجاد می‌کنند ارزیابی کنند - و در این فرآیند با دقت در حال احیای برخی از آنها هستند.


"خوشبختانه، ما می توانیم به طور منطقی امیدوار باشیم که اپیدمی ناشی از یک باکتری بیماریزای ماقبل تاریخ احیا شده می تواند به سرعت توسط آنتی بیوتیک های مدرن در اختیار ما کنترل شود، حتی اگر به نظر می رسد باکتری های حامل ژن های مقاوم به آنتی بیوتیک به طور شگفت انگیزی در یخبندان دائمی شایع هستند." (مطالعه ای که در ماه فوریه در مجله Viruses منتشر شد)


ویروس های ناشناخته ای که هنوز کشف نشده اند

نویسندگان نوشتند: «این مطالعه ظرفیت ویروس‌های DNA بزرگی که آکانتامبا را آلوده می‌کنند را برای عفونی ماندن پس از بیش از 48500 سال گذراندن در یخ‌های دائمی عمیق تأیید می‌کند.»


برای ایمنی، کلاوری و تیم او بر احیای ویروس های ماقبل تاریخ که آمیب های تک سلولی را هدف قرار می دهند، به جای حیوانات یا انسان ها، تمرکز کرده اند.


دانشمندان دیگر در روسیه در حال حاضر به دنبال "پالئوویروس" هستند که مستقیماً از بقایای ماموت ها، کرگدن های پشمالو یا اسب های ماقبل تاریخ در یخ های دائمی نگهداری شده اند.


کلاوری و تیمش نوشتند: "بدون نیاز به چنین پروژه پرخطری، ما معتقدیم که نتایج ما در مورد ویروس های آلوده کننده آکانتامبا را می توان به بسیاری از ویروس های DNA دیگر که قادر به آلوده کردن انسان یا حیوانات هستند تعمیم داد."


آنها هشدار دادند که به احتمال زیاد ویروس های ناشناخته با ذوب شدن یخ های دائمی منتشر خواهند شد.

آنها می‌گویند: «تا چه مدت این ویروس‌ها پس از قرار گرفتن در شرایط بیرونی (پرتو فرابنفش، اکسیژن، گرما) می‌توانند عفونی باقی بمانند و اینکه چقدر احتمال انتقال آلودگی وجود دارد، هنوز نمی‌توان تخمین زد.


اما این خطر در شرایط گرمایش جهانی افزایش می‌یابد، که در آن ذوب شدن یخ‌های دائمی تسریع می‌یابد و مردم بیشتری قطب شمال را در پی سرمایه‌گذاری‌های صنعتی پر می‌کنند.»



مجله ارم بلاگ



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده