خرید از سراسر دنیا


» چگونه یک دانشمند ناسا و یک کوهنورد رکورددار، کوهی ناشناخته را فتح کردند

چگونه یک دانشمند ناسا و یک کوهنورد رکورددار، کوهی ناشناخته را فتح کردند

چگونه یک دانشمند ناسا و یک کوهنورد رکورددار، کوهی ناشناخته را فتح کردند


چگونه یک دانشمند ناسا و یک کوهنورد رکورددار، کوهی ناشناخته را فتح کردند تا برای تحصیل دختران پول جمع کنند


کاوش در قله‌های بلندترین کوه‌های جهان یا اسرار عمیق‌ترین هزارتوهای فضا تقریباً به طبیعت دوم برای پورنا مالاواث و کاویا مانیاپو تبدیل شده است.


مانیاپو را به ناسا برد، جایی که تحقیقاتش شامل طراحی لباس‌های فضایی، و مالاواث به قله اورست شد، زمانی که در سال 2014، او جوان‌ترین زنی شد که تنها با 13 سال سن به بلندترین کوه جهان صعود کرده است.

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان


اکنون، این دو زن روح کاوشگر خود را به عنوان بخشی از کمپین خود، پروژه Shakthi، که برای تأمین هزینه تحصیل دختران جمع آوری می کند، به صعود از برخی از سخت ترین کوه های جهان هدایت کرده اند.


در پایان ماه اوت، آنها به یک قله بکر 6012 متری در لاداخ، هند صعود کردند - قله ای که قبلاً نقشه برداری نشده بود و توسط اکسپدیشن های انسانی دست نخورده بود - با هدف استفاده نمادین ایجاد یک مسیر، هم به معنای واقعی کلمه و هم به صورت استعاری.


کوهی که قبلاً هرگز کسی به آن صعود نکرده بود، چالش‌های سختی را حتی برای کوهنورد باتجربه‌ای مانند ملاوات ایجاد کرد، زیرا نه مسیرهایی برای دنبال کردن وجود داشت و نه توصیه‌های کوهنوردان قبلی برای توجه به آن.


مالاواث توضیح می دهد: "ما باید خود را از نظر ذهنی آماده کنیم تا همه چیز را بپذیریم . " بنابراین کاملاً متفاوت است و به من دانش بسیار بیشتری برای راهنمایی دیگران داده است.»


هر یک از اعضای تیم با توجه به ارتفاعی که در آن صعود می کردند، نوعی بیماری ارتفاع را هنگام صعود به قله بکر تجربه کردند.(تیم پروژه شکتی)


شرایط آب و هوایی بارانی که در ارتفاعات به برف تبدیل می‌شد، بر پیچیدگی‌های صعود به یک قله بکر افزود


مانیاپو یادآور می شود: «شبی که قصد داشتیم به سمت قله حرکت کنیم، در کمپ ما در واقع برف بارید، که به معنای شرایط بهمن در کوهی بود که آن روز می‌خواستیم از آن بالا برویم».

ما باید به سرعت به عنوان یک تیم برمی گشتیم، یک تماس امنیتی برقرار می کردیم و سپس برای روز بعد آماده می شدیم. بنابراین بسیار چالش برانگیز بود.»

و برای یک کوهنورد نسبتا بی تجربه مانند مانیاپو، اگرچه او به طور گسترده آموزش دیده بود، چالش ها حتی بیشتر بود.

پورنا و من چندین بار وقتی در چادر بودیم، درباره این موضوع صحبت می‌کردیم: «اگر، می‌دانی، نتوانیم به قله برسیم، می‌دانی، چه می‌شود؟ مانیاپو می گوید چه می شود؟»

اما پس از آن ما همیشه دوست داریم یکدیگر را تشویق کنیم و به یکدیگر انگیزه بدهیم که، می‌دانید، بیایید هر بار قدم به قدم برداریم.


"من همیشه از داستان او الهام گرفته ام"

در تاریک‌ترین لحظات گروه در سفر، آنها انگیزه‌ای را در هدف پروژه Shakthi و شعار آن یافتند: «ما صعود می‌کنیم تا دختران بتوانند بخوانند» که یک دلیل عمیقا شخصی برای مالاواث و مانیاپو است


مانیاپو با تأمل در دوران همه‌گیری کووید-19 که طی آن خانواده‌اش از هند به ایالات متحده نقل مکان کردند «برای کمک به تحقق رویاهایش»، متوجه شد که می‌تواند به دخترانی که فاقد سیستم حمایتی مشابه هستند کمک کند تا آنها نیز به فرصت‌ها دسترسی پیدا کنند.


او می افزاید: «من یک دختر سه ساله دارم، بنابراین وقتی به او نگاه می کنم، احساس می کنم این وظیفه من است که دنیا را حداقل یک درصد برای او و نسلش بهتر کنم.


مانیاپو از همان دهکده ای در هند است که مالاواث در آن قرار دارد، اما این دو زن برای اولین بار در سال 2019، زمانی که مانیاپو دخترش را باردار بود، ملاقات کردند.


مانیاپو می گوید: «از سال 2014 همیشه از داستان [مالاوات] الهام گرفته ام. من با او تماس گرفتم و گفتم این چیزی است که می‌خواهم ابتکاری را شروع کنم که بتوانیم برای یک هدف صعود کنیم.


ما تاکنون کارهایی را برای علاقه خود انجام داده‌ایم، اما چطور می‌توانیم اشتیاق خود را در خدمت هدفی برای توانمندسازی، آموزش و ارتقای دانش‌آموزان مدرسه‌ای محروم کنیم؟»

هنگامی که مالاواث در 13 سالگی به قله اورست صعود کرد، از مشکلات نابرابری که جامعه را تحت فشار قرار می دهد بی خبر بود.

او می گوید: «همانطور که به بالا رفتن از بلندترین کوه های هفت قاره ادامه دادم، با آن جامعه آشنا شدم. و بسیاری از دختران هستند که در مناطق روستایی دست و پنجه نرم می کنند و از هیچ فرصتی برخوردار نیستند.

من همیشه به دانش‌آموزانی که با من درس می‌خوانند و مردمی که در روستاها هستند فکر می‌کنم... یکی از دوستانم در ۱۴ یا ۱۵ سالگی ازدواج کرد و حالا دو بچه دارد و آنها به مدرسه می‌روند. و من به تازگی تحصیلاتم را تمام کردم.»


انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

Malavath و Manyapu لوگوی پروژه Shakthi خود را در همایش بالا نگه می دارند.


در آن صعود به اورست، مالاوات می گوید: «وقتی فرصتی برای صعود به قله اورست به دست آوردم، هدف دیگری بود که ثابت کنم دختران می توانند هر کاری انجام دهند. بعد از آن، شاید به این دلیل که کوه ها چیزهای زیادی به من آموخته اند، عاشق کوه شدم.»

علاوه بر جمع آوری پول برای آموزش، هدف این پروژه تغییر ذهنیت در مورد آنچه زنان می توانند به انجام برسانند و داستان هایی که می توانند به عنوان الگو باشند را ارتقاء بخشد.



مجله ارم بلاگ

منبع : CNN Sport


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده