خرید از سراسر دنیا


» عربستان سعودی در حال ساخت یک پیست اسکی در وسط بیابان است

عربستان سعودی در حال ساخت یک پیست اسکی در وسط بیابان است

عربستان سعودی در حال ساخت یک پیست اسکی آینده نگر در وسط بیابان است


پیست اسکی تروجنا به مدت سه ماه هر سال در دسترس اسکی بازان خواهد بود، در حالی که بقیه زمان گردشگران می توانند ورزش های آبی و دوچرخه سواری در کوهستان انجام دهند.


هیچ چیز نمی تواند فراتر از تصویری که اکثر مردم از عربستان سعودی دارند به اندازه یک سرزمین عجایب زمستانی باشد. و با این حال این کشور دقیقاً همان را در کوه‌های نئوم، یعنی ۴۶۱ میلیارد یورو (۵۰۰ میلیارد دلار) «شهر آینده» خود می‌سازد.


این پروژه شهری جدید در منطقه شمال غرب کشور در استان تبوک در حال ساخت است. این مکان میزبان یک پیست اسکی ماورایی به نام تروجنا خواهد بود که ترکیبی از معماری واقعی و مجازی سرگیجه‌آور، دریاچه‌ای ساخته دست بشر و مناظر مسحورکننده را به نمایش می‌گذارد.


ایده اسکی کردن در شیب‌های نئوم عربستان سعودی مضحک به نظر می‌رسد - با این حال کلارک ویلیامز، که مدیریت بازاریابی و ارتباطات برای نئوم را بر عهده دارد، به یورونیوز سفر می‌گوید که این آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.


ویلیامز می‌گوید: حقیقت این است که ما برای ایجاد برف در نئوم فقط به -3 درجه سانتیگراد نیاز داریم و می توانیم این کار را برای سه ماه از سال انجام دهیم.

در کوه های نزدیک به نئوم، دما به طور طبیعی در زمستان به زیر صفر درجه می رسد.


تروجنا دارای 36 کیلومتر شیب خواهد بود. گردشگری نئوم


با توجه به گردشگری پایدار، سازندگان Trojena ادعا می‌کنند که بر کاهش مصرف آب و به حداکثر رساندن بازیافت آب هنگام برف‌ریزی تمرکز کرده‌اند.


ویلیامز توضیح می‌دهد: «در برف‌سازی‌مان، تا حد امکان از منابع پایدار استفاده خواهیم کرد، چه انرژی خورشیدی و چه انرژی باد.

ما همچنین از آب کارخانه نمک‌زدایی خود استفاده خواهیم کرد، که یک محلول پیشرفته است و سعی می‌کنیم تا حد امکان آب را از ذوب (برف) جمع‌آوری کنیم.»



نه فقط یک سرزمین عجایب زمستانی

در حالی که زمستان فرصت اسکی کردن در شیب های 36 کیلومتری تروجنا را فراهم می کند، مردم می توانند از دریاچه ساخته دست بشر لذت ببرند و انواع ورزش های آبی و همچنین دوچرخه سواری در کوهستان را در بقیه ایام سال در آنجا انجام دهند.


در تابستان، زمانی که خلیج بسیار گرم می شود، مردم محلی می توانند در تروجنا خنک شوند، جایی که میانگین دما حدود 10 درجه کمتر از سایر شهرهای عربستان است و رطوبت وجود ندارد.


گردشگران و ساکنان می توانند در تابستان در دریاچه تروجنا شنا و ورزش های آبی انجام دهند. گردشگری نئوم


گردشگران در داخل پیست اسکی چه خواهند یافت؟

تروئنا به همه چیزهایی که گردشگران می توانند در یک دهکده کوهستانی معمولی بیابند قول می دهد.

ویلیامز می گوید: «مفهوم پشت دهکده اسکی این است که آنچه را که در یک دهکده کوهستانی کلاسیک می بینید بردارید و همه را در یک ساختمان قرار دهید.


این شامل رستوران ها و حتی یک آبگرم سلامتی لوکس برای کسانی است که به استراحت از پیست نیاز دارند.

به گفته ویلیامز، این پیست اسکی قرار است شامل چندین هتل باشد که بلافاصله پس از افتتاح این مرکز در اواخر سال 2026 یا اوایل سال 2027، میزبان بازدیدکنندگان خواهند بود.


اگر در نظر داشته باشید که ما در حال ایجاد یک چشم انداز کاملاً جدید با خیابان ها، بارها، رستوران ها و هتل ها در یک روستا هستیم، خیلی زود است.


در حال حاضر، این پروژه در اولین مراحل توسعه خود است و کارگران قبلاً در آنجا مستقر شده اند.

Trojena فقط یک زمین بازی برای گردشگران نخواهد بود. طبق برنامه ریزی های فعلی حدود 7000 نفر ساکن دائمی این روستا خواهند بود و می توانند در روستای عمودی زندگی و کار کنند.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده