دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» آلفابت شرکت مادر گوگل 12000 نیروی کار خود را تعدیل می کند

آلفابت شرکت مادر گوگل 12000 نیروی کار خود را تعدیل می کند

آلفابت شرکت مادر گوگل 12000 نیروی کار جهانی خود را تعدیل می کند


این شرکت روز جمعه اعلام کرد که شرکت مادر گوگل، آلفابت، در حال اخراج حدود 12000 نفر معادل 6 درصد از نیروی کار خود در جدیدترین کاهش نیرو برای بخش فناوری است.


ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت، در ایمیلی به کارمندان که روز جمعه از وب‌سایت شرکت ارسال شد، گفت که این کاهش‌ها بر نقش‌ها در حوزه‌های محصول و مناطق تأثیر می‌گذارد.

کارمندان آسیب دیده ایالات متحده به مدت 60 روز در لیست حقوق و دستمزد شرکت باقی خواهند ماند و حداقل 16 هفته حقوق در کنار سایر مزایا دریافت خواهند کرد.


آلفابت نیروی کار خود را با بیش از 50000 کارمند در دو سال گذشته افزایش داد زیرا تقاضای رونق برای خدمات آن در طول همه‌گیری باعث افزایش سود شد. اما در سه ماهه اخیر، تجارت اصلی تبلیغات دیجیتال این شرکت کند شده است زیرا رکود اقتصادی و ترس از رکود باعث شد تبلیغ‌کنندگان کمتر هزینه‌ کنند.


پیچای در این ایمیل گفت: «در طول دو سال گذشته دوره‌هایی از رشد چشمگیر را شاهد بوده‌ایم. برای تطبیق و تقویت این رشد، ما برای یک واقعیت اقتصادی متفاوت از واقعیتی که امروز با آن روبرو هستیم استخدام کردیم.


پیچای گفت این اخراج بخشی از تلاش برای تمرکز مجدد بر کسب و کار اصلی شرکت و همچنین سرمایه گذاری اولیه آن در هوش مصنوعی است. او گفت: «این لحظات مهمی برای تقویت تمرکز، بازسازی مجدد پایه هزینه‌هایمان و هدایت استعداد و سرمایه ما به سمت بالاترین اولویت‌هایمان است.»


آلفابت قرار است درآمد سه ماهه منتهی به 30 دسامبر را در اوایل فوریه گزارش کند و تحلیلگران وال استریت انتظار دارند درآمد این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تنها 1.7 درصد رشد کند. این نشان دهنده کاهش شدید رشد نسبت به رشد 32 درصدی است که در همان زمان در سال گذشته ثبت کرد. تحلیلگران همچنین پیش‌بینی می‌کنند که درآمد خالص در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تقریباً 25 درصد کاهش یابد.


با بازگشت مردم به زندگی آفلاین خود، تقاضا برای خدمات دیجیتال در طول همه گیری نیز کاهش یافته است.


مایکروسافت (MSFT) روز چهارشنبه اعلام کرد 10000 کارمند خود را اخراج خواهد کرد. آمازون (AMZN) همچنین اخیراً اعلام کرد که 18000 نفر را اخراج می کند، Salesforce (CRM) 10 درصد از کارکنان خود را تعدیل می کند و فیس بوک (FB) - متا مادر 11000 نفر را کاهش داده است. (اپل شرکت نادر فناوری بزرگی است که در ماه های اخیر اخراج قابل توجهی را اعلام نکرده است.)

روز جمعه، Wayfair اعلام کرد که در دور دوم اخراج خود در کمتر از شش ماه ، تقریباً 1750 کارمند را اخراج خواهد کرد.


رشد مشاغل در ماه های اخیر کند شده است و اعلامیه های اخراج - به ویژه از سوی شرکت های فناوری - گسترده تر شده است. 


«در حالی که اخراج از شرکت‌های پرمخاطب سرفصل خبرها می‌شود، بسیاری از شرکت‌های کوچک تر به‌دنبال کارمندان بیشتر، به‌ویژه کارکنان فناوری هستند.»



مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده