دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طراحی هواپیمای جدید ناسا و بوئینگ

طراحی هواپیمای جدید ناسا و بوئینگ

طراحی هواپیمای جدید ناسا و بوئینگ می تواند برای مسافران دهه 2030 مفید باشد


ناسا و بوئینگ بر روی پروژه نمایشگر پرواز پایدار برای ساخت، آزمایش و پرواز یک هواپیمای تک راهرو در این دهه با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

بیل مدیر ناسا گفت: "از ابتدا، ناسا هنگام پرواز با شما بوده است. ناسا جرأت کرده است دورتر، سریع تر و بالاتر برود. و با انجام این کار، ناسا هوانوردی را پایدارتر و قابل اعتمادتر کرده است. این در DNA ما وجود دارد." نلسون در بیانیه ای

"هدف ما این است که همکاری ناسا با بوئینگ برای تولید و آزمایش یک نمایشگر در مقیاس کامل به ساخت هواپیماهای مسافربری تجاری آینده کمک کند که مصرف سوخت بیشتری داشته باشند و مزایایی برای محیط زیست، صنعت هوانوردی تجاری و مسافران در سراسر جهان داشته باشند. ، ما ممکن است این فناوری ها را در هواپیماهایی که عموم مردم در دهه 2030 به آسمان می برند، ببینیم."


اولین پرواز آزمایشی این هواپیمای آزمایشی قرار است در سال 2028 انجام شود. نلسون گفت که هدف این است که این فناوری تقریباً 50 درصد از بازار تجاری را از طریق هواپیماهای تک راهرو کوتاه تا متوسط ​​ارائه دهد.

به گفته ناسا، خطوط هوایی عمدتاً به هواپیماهای تک راهرو متکی هستند که تقریباً نیمی از انتشار گازهای گلخانه ای در سراسر جهان را تشکیل می دهند. 

بوئینگ تخمین می زند که تقاضا برای هواپیماهای تک راهرو جدید بین سال های 2035 تا 2050 40000 هواپیما افزایش خواهد یافت.


به گفته این آژانس، طرحی که ناسا و بوئینگ روی آن کار می کنند می تواند مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای را تا 30 درصد در مقایسه با کارآمدترین هواپیماهای امروزی کاهش دهد.

این مفهوم بال‌های پرانتزی خرپایی Transonic نامیده می‌شود که متکی بر بال‌های دراز و نازک است که توسط پایه‌های مورب تثبیت شده‌اند و بال‌ها را به هواپیما متصل می‌کنند. شکل طراحی باعث ایجاد کشش کمتری می شود که به معنای سوزاندن سوخت کمتر است.

نمایشگر پرواز پایدار سایر فناوری‌های هوانوردی سبز را نیز در بر خواهد گرفت.


باب پیرس، معاون ناسا برای هوانوردی گفت: «ناسا در راستای هدف بلندپروازانه توسعه فناوری‌های تغییر دهنده بازی برای کاهش مصرف انرژی هوانوردی و انتشار گازهای گلخانه‌ای در دهه‌های آینده به سمت هدف جامعه هوانوردی برای انتشار خالص کربن صفر تا سال 2050 کار می‌کند.» اداره ماموریت تحقیقاتی در بیانیه ای

بال خرپایی ترانسونیک نوعی مفهوم متحول کننده و سرمایه گذاری است که ما برای رویارویی با این چالش ها به آن نیاز خواهیم داشت و به طور حیاتی، فناوری های نشان داده شده در این پروژه مسیری روشن و قابل دوام برای اطلاع رسانی نسل بعدی هواپیماهای تک راهرو دارند و از مزایای آن بهره مند می شوند. همه کسانی که از سیستم حمل و نقل هوایی استفاده می کنند."

به گفته پیرس، مزایای افزایش نسبت ابعاد بال برای مدت طولانی شناخته شده است، اما چالش ساختار طراحی نیاز به پیشرفت در مواد و ساخت و ساز برای رسیدن به این نقطه از توسعه دارد.


او گفت که با مشارکت در این پروژه، ناسا و بوئینگ می توانند خطرات بیشتری نسبت به صنعت هوانوردی به تنهایی بپذیرند .

وی گفت: این یک هواپیمای آزمایشی است. "این یک توسعه تجاری از هواپیمایی نیست که مسافران امروز با آن پرواز کنند. و دلیل اینکه ما باید این کار را انجام دهیم این است که این فناوری پرخطر است. ما در تلاش هستیم تا فناوری را تایید کنیم."

این مشارکت که توسط توافقنامه قانون فضایی تامین می شود، بر تخصص و امکانات فنی و 425 میلیون دلار ناسا در طول هفت سال متکی خواهد بود. در همین حال، بوئینگ و شرکای آن 725 میلیون دلار باقی مانده و طرح فنی را کمک خواهند کرد.

تاد سیترون، مدیر ارشد فناوری بوئینگ، گفت: ما مفتخریم که به همکاری خود با ناسا ادامه دهیم و فناوری را به نمایش بگذاریم که به طور قابل توجهی بازده آیرودینامیکی را بهبود می بخشد و منجر به کاهش قابل توجه سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای می شود.


مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده